pühapäev, 5. mai 2013

Kaerahelbepõhjaga juustukook



Kook sündis tänu sellele, et sügavkülmas oli veel punaseid sõstraid, mis ma enne suve tulekut tahtsin ära kasutada:) Kõik head marjad ehk vaarikad, mustsõstrad, mustikad ja maasikad on minu kahest suve lõpus ääreni täis olnud sügavkülmikust juba hommikuse jogurti, smuuti, kohupiimakreemi või koogitükiga nahka pistetud, niiet loomulikult vaatavad hetkel riiulilt vastu veel vaid mõned üksikud karbitäied punaseid sõstraid. Kui sügavkülmad olid marju täis, siis need sõstrad just eriti ei isutanud, aga nüüd muidugi vaatan neid juba natukene teise pilguga ja olen mitmel hommikul neid isegi oma kohupiimakreemile lisanud:) Kuid magusa koogi sees on punased sõstrad nii oma ilusa värvi kui ka hapu maitse tõttu minu arvates suurepärased. Ausalt öeldes just kookidele mõeldes saigi need marjad sügavkülma paigutatud:) Eelmisel aastal u samal ajal lisasin neid sarnasele koogile, mille valmistasin kondenspiima ja rukkijahust põhjaga. Seekord on aga mu oma väikeste kätega suvel koduaias korjatud punased sõstrad leidnud tee valge šokolaadiga kreemisesse kooki, mille põhi on tehtud kaerahelvestest. 

Naljakas on see, et päris suur vahe on, kas teha koogipõhi tavaliste täisterakaerahelvestega v kasutada gluteenivabu kaerahelbeid. Gluteenivabad on oluliselt kergemad, niiet kõigi teiste koostisosade samaks jäädes on põhja jaoks paras kogus u 200 g, samal ajal kui tavalisi olen kasutanud 250 g. Gluteenivabu kaerahelbeid otsisin päris kaua ja leidsin lõpuks Prisma riiulilt. Muuseas, samas poeketis on mulle teadaolevalt ainsana Eestis müügil ka gluteenivaba kaerajahu. Kui keegi teab aga muid poode, kust on võimalik osta gluteenivabu kaerahelbeid ja - jahu, siis palun siin postituse alla lahkesti märku anda. Ma usun, et peale minu on kasuliku info eest tänulikud veel nii mitmedki blogilugejad, sest kuuldavasti käib siin päris palju inimesi just gluteenivabu (koogi)retsepte vaatamas:)

Mõnusa lisanüansi kaerahelvestest koogipõhjale annavad tume suhkruroo siirup ja tume muscovado, aga loomulikult kasuta põhja valmistamisel endale meelepärast siirupit või mett ja suhkrut:)

Koogi juurde olen valmistanud ülejäänud sõstardest kastme. Lisan marjadele natukene suhkrut ja töötlen saumikseriga püreeks, et seemneid ei jääks ja tekstuur oleks võimalikult ühtlane. Igati mõnus hapukas täiendus šokolaadisele kreemjale juustukoogile:)


Põhi:
100 g võid
4 sl (suhkruroo)siirupit
250 g kaerahelbeid (gluteenivabu võta 200 g)
50 g suhkrut (mulle meeldib siin muscovado't kasutada)

Haki või kuubikuteks ja sulata madalal kuumusel koos siirupiga. Lisa suhkur, sega, kuni see on sulanud, seejärel lisa kaerahelbed ning sega kõik hoolikalt ühtlaseks. Vala segu 24 cm läbimõõduga lahtikäivasse koogivormi, mille põhi on kaetud küpsetuspaberiga, ja aseta vorm täidise valmistamise ajaks külma, et põhi taheneks. 

Täidis:
400 g toorjuustu
300 g vaniljemaitselist kohupiimapastat
200 g hapukoort
50 g suhkrut
3 muna
200 g valget šokolaadi
150 g punaseid sõstraid (võid otse sügavkülmast võtta, ei pea sulatama)

Sega visplit kasutades toasoe toorjuust kohupiimapasta, hapukoore ja suhkruga ühtlaseks, lisa (ükshaaval) munad. Sulata šokolaad ja sega vispliga toorjuustusegu hulka. Sega õrnalt hulka ka punased sõstrad.

Vala juustusegu külmkapist võetud koogipõhjale ja küpseta ahjus 160 kraadi juures 1 h. Keera ahju temperatuur maha ja jäta kook ahju veel pooleks tunniks seisma. Seejärel praota ahju uks, lase koogil ahjus täielikult jahtuda ja aseta külma. Serveeri koos hapuka kastme või toormoosiga.

Kommentaare ei ole: